Tuesday, May 27, 2008

"Serbia`s Eurovision" by "Foreign Affairs"

Čuveni američki magazin "Foreign Affairs“ objavio je u poslednjem broju (maj/jun) specijalni dodatak posvećen aktuelnim političkim, ekonomskim i investicionim prilikama u Srbiji, sa ciljem da na taj način doprinese boljem upoznavanju stranih investitora sa mogućnostima koje im se nude u našoj zemlji.

Publikacija nosi simboličan naziv "Serbia`s Eurovision" i rezultat je projekta koji je u velikoj meri realizovan zahvaljujući podršci investicione kompanije "Citadel" iz Beograda.

Urednički tim magazina "Foreign Affairs“ predstavio je Srbiju u ovoj publikaciji kao "zemlju u razvoju koju odlikuju veoma atraktivni ekonomski pokazatelji poput prosečne stope rasta od 5,9% u poslednjih šest godina i sve veći priliv direktnih stranih investicija koje već sada iznose više od milijardu dolara godišnje".

Upravo takva situacija, navodi uredništvo, kao i brojne poslovne prilike koje se otvaraju u sektorima energetike, bankarstva, turizma, transporta i informacionih tehnologija u Srbiji, bili su i glavni razlog za pokretanje ovog projekta, budući da je tu reč o "mogućnostima koje bi mogle da zanimaju mnoge investitore širom sveta, a posebno u Americi".

U publikaciji "Serbia`s Eurovision" objavljeni su i delovi intervjua koje su magazinu "Foreign Affairs“ dali predsednik Srbije Boris Tadić i ministar inostranih poslova Vuk Jeremić, kao i direktori kompanije "Citadel" Pavle Kavran i Milutin Nikolić.

- U poslednjih sedam godina srpska ekonomija je imala rast od 6 do 7% na godišnjem nivou i to je izuzetan rezultat. Trenutno planiramo značajne investicije u dalji razvoj infrastrukture, izgradnju autoputeva, modernizaciju železnice, ali i izgradnju naftovoda od Rumunije, preko Srbije do Trsta u Italiji - istakao je Tadić u razgovoru za ovaj magazin, dodajući da je pristupanje Srbije Evropskoj uniji "naš plan, naš san i naš strateški cilj".

Govoreći o investicionom ambijentu Srbije, direktor kompanije "Citadel" Milutin Nikolić je naglasio da poslovni rizik na domaćem tržištu postoji, ali da je on daleko manji od onoga kako ga neki danas doživljavaju.

- Srbija je nedavno potpisala CEFTA sporazum, što znači da svaki investitor koji dođe i započne poslovanje u našoj zemlji svoje proizvode može nesmetano da plasira i izvan granica Srbije, odnosno na tržištu koje ima oko 60 miliona kupaca. Osim toga, Srbija ima i Sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom, što Beograd i uopšte našu zemlju stavlja u idealnu poziciju kada je reč o trgovini između severne i južne Evrope, ali i zapadne Azije - objasnio je Pavle Kavran.

Značaj objavljivanja publikacije "Serbia`s Eurovision“ u magazinu kakav je "Foreign Affairs" ogleda se prvenstveno u tome što pomenuti časopis, prema mnogim istraživanjima, danas ima najveći uticaj na odluke i mišljenje političkih i poslovnih lidera u Americi (daleko više od magazina The New York Times, Wall Street Journal, Economist i Washington Post).

Oko 40% čitalačke publike ovog magazina čine ljudi koji su u svojim kompanijama odgovorni za donošenje odluka o investiranju u inostranstvo, dok više od 90% biznismena, političara i investitora koji čitaju magazin "Foreign Affairs" navodi da im upravo specijalni dodaci poput publikacije "Serbia`s Eurovision" pomažu da bolje upoznaju strana tržišta i donesu bolje odluke o svom prisustvu na njima.